rn Norge
Din konto   Ordrestatus   Leveringsbetingelser   Om oss      Autorisert service   Kontakt oss  
Vis priser:


Leveringsbetingelser - B2C

Leveringstider

Stavanger Båtverksted AS effektuerer ordre lagt av privatkunder direkte fra Imatech Marin AS lager i Norge. Ordre som er lagt hverdager før kl. 15:30, sendes normalt fra oss innen 4 dager. Leveringstid med Posten er avhengig av transportsone samt at Posten distribuerer kun på hverdager, ikke på lørdager, søndager og helgedager.

Har du bestilt et produkt som ikke er på lager, restnoteres dette og sendes så snart det er tilgjengelig på lager igjen. Dersom du bestiller flere produkter, og ett eller flere ikke er på lager, vil produktene som er på lager bli sendt på normal måte.

Stavanger Båtverksted AS sender bestillings bekreftelse til kunden umiddelbart etter mottak av ordre.

Betalingskort

Betaling gjennomføres direkte fra vårt nettsted med ditt betalingskort. Vi aksepterer de fleste betalingskort.

Vi gjør oppmerksom på at ordrens totalbeløp vil bli belastet ditt kort selv om din bestilling ikke kan leveres umiddelbart. Vi forbeholder oss retten til å ikke behandle bestillinger om vi anser at vi har grunn til det. Hvis dette er tilfellet, vil ditt kort ikke bli belastet, og ordren slettet.

Ditt kortnummer lagres ikke hos Stavanger Båtverksted AS.

Leveringsbetingelser, e-handels- og angrefristloven

I henhold til e-handelsloven og angrefristloven, har du som forbruker en angrerett på 14 dager etter at du har mottatt varen. Dette forutsetter at produktet og emballasjen ved retur er original og i samme stand som ved mottak, dvs. ubrukt og ikke ødelagt eller skadet. Du kan ikke bruke varen, kun undersøke den forsiktig.

Stavanger Båtverksted AS følger gjeldende lover for e-handel og angrefrist. Eventuell retur er et forhold mellom Stavanger Båtverksted AS og Forbruker.

Forbruker dekker selv kostnader for returfrakt når angreretten benyttes.

Ved benyttelse av angrerett må dette følges:

  • Kontakt oss for å få returadresse og returner varen(e) innen 14 dager etter mottak av varen(e)
  • Varen(e) skal være i orden og ikke skadet på noen måte
  • Varen(e) skal returneres i original emballasje inkl. innvendig spesialemballasje. Denne skal sendes i en transportemballasje tilsvarende den varen(e) originalt ble sendt i til deg.
  • Varen(e) skal være komplett. Dette innebærer at alt tilbehør som bruksanvisning, skruer, muttere m.m. skal inngå i returen.

Stavanger Båtverksted AS forbeholder seg retten til, i tilfeller returen ikke er komplett, å belaste forbruker for kostnader for manglende deler.

Stavanger Båtverksted AS henter ikke pakker sendt i postoppkrav.

Ved retur må dette følges:

  • Fullstendige returopplysningene og returadresse må fylles ut i hht vår informasjon. Da vil returen gå raskere og gi deg bedre service.
  • Returer på under 20 kg per kolli skal sendes fra et av Postens utleveringssteder
  • Returer på over 20 kg per kolli kontakter du oss for å få tilsendt Returfraktseddel, da Postens utleveringssteder ikke kan håndtere kolli over 20 kg. Returfraktkostnadene avregnes ved tilbakebetaling av kjøpet.
  • Forbruker er ansvarlig for at produktet er forsvarlig beskyttet og pakket.

Angrerett

Din angrerett (angrefristen) gjelder i 14 dager. Angreskjemaet som medfølger alle forsendelser skal fylles ut fullstendig. Angrefristen begynte å løpe den dagen du mottok varen eller en vesentlig del av den. Hvis avtalen gjelder en spesiallaget vare – eller en vare som har fått et tydelig personlig preg, så begynner angrefristen å løpe den dagen vi oversendte informasjon.

Du har ikke angrerett dersom tjenesten med ditt samtykke ble påbegynt under angrefristen, om varen på grunn av sin karakter ikke kan returneres, om forseglingen er brutt. Med forsegling menes også teknisk plombering.

Når du har benyttet angreretten din

Du er forpliktet til å holde varen i like god stand som når du fikk den. Du får ikke bruke den, men selvsagt undersøke den forsiktig. Dersom varen skades eller forsvinner på grunn av at skjødesløshet fra deg, så mister du angreretten.

Tilbakebetalingsforpliktelse

Vi skal, dersom du har benyttet angreretten din, betale tilbake tilsvarende beløp som du har betalt for varen uten unødig opphold og senest innen 14 dager fra den dagen da vi mottok varen.

Behandling av personopplysninger

Personopplysningene du oppgir til oss bruker vi for å kunne fullføre våre forpliktelser overfor deg, i markedsføringsøyemed og ellers for å gi deg en god service. Innenfor rammen for våre markedsføringstiltak kan vi gi deg informasjon om egne eller spesielt utvalgte samarbeidspartneres varer og tjenester, som også kan innebære at dine personopplysninger kan brukes i våre markeds- og kundeanalyser, statistikk og forretnings- og metodeutvikling.

Stavanger Båtverksted AS verner om din integritet og beskytter dine personopplysninger på beste måte. Stavanger Båtverksted AS følger de til enhver tid gjeldende lover og regler for beskyttelse av personopplysninger.

Stavanger Båtverksted AS er behandlingsansvarlig for personopplysninger du som kunde oppgir. Gjennom å godkjenne disse Kjøpsbetingelsene gir du som kunde ditt samtykke til Stavanger Båtverksted AS behandling av dine Personopplysninger.

Personopplysninger overføres også til våre samarbeidspartnere, så som transportfirma og foretak som håndterer våre betalinger, med formål å administrere og forenkle ditt kjøp.

Som kunde har du i henhold til personopplysningsloven rett til å en gang per kalenderår kostnadsfritt få beskjed om hvilke personopplysninger som behandles om deg som kunde hos Stavanger Båtverksted AS. Dersom du ønsker slik informasjon, må en skriftlig forespørsel sendes til Stavanger Båtverksted AS. Forespørselen kan ikke sendes med e-post. Dersom personopplysninger behandles i strid med personopplysningsloven, har du som kunde rett til å kreve at opplysningene rettes, blokkeres eller slettes.

Uavhentede pakker

Uavhentede pakker returneres til oss. For alle pakker som ikke hentes ut innen 14 dager, forbeholder vi oss retten til å fakturere deg for retur- og ekspedisjonskostnader samt håndteringsavgift.

Force Majeure

Ingen part kan holdes ansvarlig for manglende eller forsinket oppfyllelse av plikter om årsaken er utenfor partens kontroll og som parten ikke kunne ha forutsatt eller forebygget effekten av.

Garantier

Stavanger Båtverksted AS følger Forbrukerkjøpslovens reklamasjonsbestemmelser. Merk at reklamasjonsrett ikke er det samme som garanti. Produktgarantien varierer, men hvis ikke annet er oppgitt gjelder 12 måneder for nye produkter.

Stavanger Båtverksted AS kontrollerer hver enkelt forsendelse før den sendes til deg. Skulle varen allikevel være skadet eller feilekspedert når den kommer frem, retter Stavanger Båtverksted AS feilen kostnadsfritt for kunden.

Det er viktig at du som kunde foretar en korrekt feilmelding ved mottak av varer. Synlig feil eller skade på emballasje feil meldes direkte til sjåføren ved mottak av varen. Merknad noteres på fraktseddel før underskrift. Deretter inspiseres varen, og eventuelle skader meldes til Stavanger Båtverksted AS. Skjulte feil, som ikke kunne oppdages ved mottak, meldes til Stavanger Båtverksted AS kundeservice innen 3 dager fra mottak av varen.

Trykkfeil

Vi Stavanger Båtverksted AS tar forbehold om trykkfeil.

Leveringsmåter/fraktpriser

Bring Servicepakke (<35 kg)
Leveringsland: Norway
Fraktkostnad er basert på vekt og postnummer
Bring Stykkgods (>35 kg)
Leveringsland: Norway
Fraktkostnad er basert på vekt og postnummer
Hentes i butikken vår
Leveringsland: Norway
Pris fra (ekskl. mva.)Leveringskostnad
0,000,00 NOK


Volvo Penta
Action Service

Volvo Penta Action Service

Båtkysten

Båtkusten
Besøk gjerne Båtkysten for mer informasjon om aktuelle kampanjer og informasjon fra Volvo Penta.